MENU
Poradíme vám s výběrem 800 188 888 info@tco.cz
Třetí a čtvrtou vlnu EET jsme již měli mít v březnu roku 2020 za sebou. Díky koronavirové krizi byla však odložena. Od 1. 1. 2021 budou však muset být drobní živnostníci v České republice na tuto změnu připraveni. Níže je přehled základních informací pro drobné živnotníky a podnikatele.

Elektronickou nebo fyzickou pokladnu?

Variant na trhu je hned několik. Stačí si jen vybrat tu, která je pro vás nejvhodnější. Můžete si pořídit fyzickou EET pokladnu, ale také její elektronickou verzi, aplikaci v mobilním telefonu či webovou službu. K obsluze je možné použít tablet, telefon, stolní počítač nebo i speciální registrační poladnu. K vytištění účtenky je potom potřebná i tiskárna.

Za některé sofistikovanější pokladny zaplatíte i poměrně velké obnosy a nabízí zákazníkům non-stop servis. Oproti tomu ty, co mají jen základní funkce, jsou mnohdy i zdarma. U těch bezplatných si poskytovatel může klást různé podmínky, tak si raději pozorně čtěte i to, co je psáno malým písmem.

Placenou či zdarma?

 EET pokladna zdarma bude nejlépe vyhovovat drobným živnostníkům, kteří prodávají jen příležitostně, jelikož je zde často omezen počet uživatelů či produktů.

Pokud vám bezplatná verze nebude stačit, můžete si vybrat buď pokladnu, za kterou zaplatíte jednorázově nebo takovou, za kterou platíte měsíčně či ročně. Co více vyhovuje vašemu podnikání už je jen na vás. U jednorázové platby je výhoda, že už se později nemusíte o nic starat. Nevýhodou  je zajisté vyšší počáteční náklad. Pokud zvolíte pravidelnou platbu, musíte mít sice trvalý příkaz a neustále tuto částku účtovat, avšak náklady se vám rozloží do menších částek a také můžete poskytovatele kdykoliv změnit.

Ať už se však rozhodnete pro kteroukoliv variantu, buďte v lednu připraveni.

« zpět na přehled novinek