MENU
Poradíme vám s výběrem 800 188 888 info@tco.cz
Do spuštění druhé vlny EET zbývá pár posledních dnů. Zahájení ale předchází krátký čas na přípravu i doposud málo registrovaných obchodníků. Finanční úřady i poskytovatelé pokladen avizují, že termín zahájení nelze stihnout. Přitom Ministerstvo financí chystá přísnější kontroly. Proto se nenechte elektronickou evidencí zaskočit. Se softwarem DUNA ještě můžete vše stihnout.

Krátký čas na přípravu

Druhá vlna evidence tržeb přichází pro obchodníky v příhodném období, kdy již odezněly povánoční výprodeje i reklamace nevhodných vánočních dárků. Mnohým obchodníkům ale načasování Ministerstva financí vadí. Důvodem je krátký čas na důslednou přípravu a výběr nejlepšího technického řešení. Navíc až do posledních dní nebylo stále jasné, jak řešit evidenci tržeb u e-shopů. Podle odhadů Ivy Tomanové ze společnosti TILL CONSULT je na EET připravena pouze čtvrtina všech internetových obchodů.

Nenechte se zaskočit nepřipraveností

Předpokládá se, že start druhé vlny EET bude mnohem komplikovanější než v první fázi, která se týkala přibližně čtyřiceti tisíc restauratérů. Obchodníků je totiž šestinásobek, tedy více než 250 000.

Podle ředitele Generálního finančního ředitelství Martina Janečka je však registrovaných prozatím několik desítek tisíc obchodníků. „Vzhledem k tomu, že celý proces nastavení pokladního zařízení vyžaduje jistou časovou rezervu, apeluji na podnikatele, aby si autentizační údaje vyzvedli co nejdříve,“ dodává Janeček.

Návod, jak získat autentizační údaje a co obnáší indentifikační certifikát se dozvíte v našem předchozím článku Jak na novou evidenci tržeb.

Ministerstvo financí chystá přísnější kontroly

Achillovou patou druhé fáze je podcenění příprav obchodníků. Především vyžádání autentizačních údajů od finančního úřadu a také volba vhodného technologického řešení. „Velmi pravděpodobně se všichni obchodníci nestihnou k evidenci tržeb připojit včas. Přitom nesmí spoléhat, že Ministerstvo financí bude prodlení tolerovat“, říká ředitel společnosti TILL CONSULT a.s. Miroslav Till.

Ministerstvo financí zároveň avizovalo, že oproti první fázi budou kontroly přísnější a zvýší se jejich četnost. S jednou specifickou výjimkou při kontrolách se ale počítá. „Pokud pokladna či instalovaný finanční software nebude správně nebo včas odesílat data, lze podle pátého odstavce části 4.3 metodického pokynu dodatečně odeslat data z přijatých plateb“, vysvětluje Miroslav Till, který zároveň dodává: „Obchodníkům se tak nabízí prostor pro vyřešení technických problémů nebo také k celkové změně dodavatele softwaru.“

Jaké zvolit řešení?

Na trhu existuje celá řada technických řešení, která splňují legislativní požadavky EET. Od finančně nákladných klasických pokladen, které v jednom zařízení integrují připojení k internetu, software i tiskárnu, přes systémy vyžadující nejen pořízení technologie ale také platbu měsíčních paušálů.

Naproti tomu cenově výhodnou variantou jsou takzvané softwarové pokladny, jejichž základ tvoří software EET, který lze nainstalovat do mobilu, tabletu, notebooku či počítače v prodejně. Tedy zařízení, která disponují připojením k internetu. Tento systém doplňuje malá externí tiskárna účtenek. K tomu si obchodník může zvolit doplňková zařízení v podobě čtečky čárových kódů, zobrazovacího zařízení pro zákazníky či zabezpečeného pokladního šuplíku.

„Toto nenáročné softwarové řešení EET s názvem DUNA CASH nabízíme za jednorázovou platbu 3 900 Kč. Klient zároveň získá do konce roku přístup k aktualizacím a v ceně je zahrnuta také zákaznická linka,“ říká Miroslav Till, spolumajitel společnosti TILL CONSULT, která stojí za vývojem účetních a obchodních programů DUNA.

Výhodou celého systému DUNA CASH jsou především nízké pořizovací náklady, snadná obsluha, konfigurace vlastního sortimentu zboží a variabilní možnost připojení doplňkových zařízení. Nevěřte proto tvrzením, že elektronické pokladny jsou nákladné. Se softwarem DUNA CASH zvládnete evidenci levně, efektivně a chytře.

« zpět na přehled novinek