Vyšla nová verze DUNA 2022.1.05 pro varianty STANDARD, BUSINESS, PROFI, TOP, EASY, SMART, TRADING
Je k dispozici jako UPGRADE z nižších verzí 2021, a to jak pro uživatele standardních verzí se smluvní podporou pro r. 2022, tak pro uživatele s aktivním pronájmem. Seznamte se s novinkami zahrnutými do této verze.
Volitelné moduly nelze provozovat na TRIAL verzi software DUNA.
Co je nového v systémech DUNA EIS 2022.1.05
Nastavení
- Nastavení základní konfigurace - Uživatelská konfigurace – na záložce Systém možnost výběru z nové sady pozadí (zaškrtnutý parametr „Zobrazovat obrázek na pozadí“)
- Nastavení základní konfigurace - Uživatelská konfigurace - záložka E-mail – „Nastavit texty emailu“- možnost volby odesílání souvisejících dokladů s fakturou (dodací listy) a se zálohovou fakturou (objednávka).
Účetnictví
- Soubor účtů – do funkce Přepočet přidána kontrola na neschválené doklady
- Přehled hospodaření (podrobný rozpis) – oprava sestavy při tisku pro vybranou zakázku a aktivit
DPH
- Samovyměření DPH – nová možnost vytváření dokladů tlačítkem na liště přímo ze zdrojové evidence (tj. přijatých faktur a pokladních dokladů)
- OneStopShop – úprava tiskové sestavy Soupis dokladů pro OSS, zhuštění údajů na jeden řádek, oprava součtu EUR za stát EU
- Evidence záloh – nová tisková sestava Doklady nezpracované v Evidenci záloh, obsahuje soupis pokladních dokladů příp. bankovních výpisů, které mají zaškrtnutý příznak Evidence záloh, ale dosud nebyly zpracovány.
- Daňové přiznání k DPH – plátce jako skupina, oprava položky typ_platce v XML souboru
Pokladna
- Pokladní deník – nová možnost vytváření dokladu do Samovyměření DPH přímo z pokladního dokladu, tlačítkem na ovládací liště
Pohledávky
- Vydaná faktura – úprava šablony pro tisk faktury s typem pro DPH „ES“ (tisk sazeb států EU v řádcích a rozpisu)
- Vydaná faktura, Zálohová vydaná faktura – odesílání e-mailem ikonou na ovládací liště, možnost připojit do e-mailu i související doklad (dodací list, objednávka)
Závazky
- Přijaté faktury – nová možnost vytváření dokladu do Samovyměření DPH přímo z faktury, tlačítkem na ovládací liště
Obchodní systém
- Změny v Intrastatu platné od 1.1.2022- sestava jako podklad k výkazu Intrastatu (obsaženo v základní verzi IS DUNA), CSV soubor výkazu pro intrastat (samostatný modul pro intrastat)
- Konfigurační nastavení a vyhodnocení povinnosti vykazovat Intrastat – nastaveny nové prahy pro vykazování
- Rozšíření okruhu údajů, které jsou vykazovány v souvislosti s vývozem zboží do jiného členského státu Evropské unie. Nově se budou vykazovat povinně údaje: Země původu u dovozu i vývozu, Daňové identifikační číslo odběratele v členském státě EU pouze u vývozu.
- Nové kódy povahy transakcí.
- Změna v terminologii namísto v současnosti používaného termínu odeslání se bude používat vývoz zboží do jiného členského státu Evropské unie (do zemí uvnitř EU) a namísto přijetí se bude používat dovoz zboží z jiného členského státu Evropské unie (ze zemí uvnitř EU).
- Změna v zaokrouhlování doplňkových měrných jednotek. Do Výkazu pro Intrastat se množství v doplňkové měrné jednotce zboží menší než číslo 1 uvede s přesností na tři desetinná místa. Údaj o doplňkové měrné jednotce vyšší než číslo 1 se do Výkazu uvede matematicky zaokrouhleně na celá čísla.
Moduly
- Nový modul pro komunikaci mezi software DUNA EIS a dunaSHOP / externími e-shopy.
- Propojení EIS systémů DUNA s objednávkovou aplikací DUNA SHOP a externími e-shopy je řešeno pomocí tzv. webové služby, která umí automaticky zprostředkovat komunikaci mezi dvěma aplikacemi a vzájemnou výměnu dat. Co umíme přenášet:
- Sortiment a s ním související informace, popisy, obrázky, parametry, připojené dokumenty, dostupnost apod. Stromečkovou strukturu sortimentu
- Ceníky a ceny
- Zákazníky, dodací adresy, platební podmínky, způsoby dopravy
- Statusy objednávek (vyřizuje se, vyřízena)
- Importovat objednávky přijaté z e-shopů do EIS DUNA
moderní objednávkový systém typu B2B – webová aplikace
- PLNÁ oboustranná komunikace s IS DUNA
- CENY - každý zákazník může mít své individuální ceny
- SORTIMENT - přehledná nabídka vašeho zboží pro zákazníky
- DETAILNÍ INFORMACE ke každé položce
- PŘEHLEDY - přehledné zpracování dat z vývoje přijatých objednávek a další potřebné grafické výstupy
- CHAT - poradna pro Vaše zákazníky
« zpět na přehled novinek