Vyšla nová verze DUNA 2019.2.40 pro varianty STANDARD, BUSINESS, PROFI, TOP, EASY, SMART, TRADING
Je k dispozici jako UPGRADE z nižší verze 2019.1 a to jak pro uživatele standardních verzí se smluvní podporou pro r. 2019, tak pro uživatele s aktivním pronájmem. Seznamte se s novinkami zahrnutými do této verze.
Volitelné moduly nelze provozovat na TRIAL verzi software DUNA.
Co je nového v systémech EIS DUNA 2019.2.40
DPH
- Výpočet DPH metodou „shora“ – úprava dle nové legislativy, týká se více agend (vydané faktury, pokladna, daňová kalkulačka, výdejky, objednávky, nabídky, poptávky, zakázky, kasa, skladová karta – ceník apod.).
- Nové struktury XML pro KH – budou platit pro všechna podaná Kontrolní hlášení po 1. 10. 2019
- Nový typ dokladu „I2“ – v souvislosti s novou legislativní úpravou nedobytných pohledávek (§ 46 Zákona o DPH), funguje obdobně jako typ I1, ale v Kontrolním hlášení se vykazuje s označením „P“, zatímco I1 má označení „A“, týká se evidencí Vydané faktury, Přijaté faktury, Pokladní doklady P i V, Všeobecné doklady
- Přiznání DPH – změny popisků tištěného formuláře, vzor č. 21
- KH - kontrola duplicity řádků v části A1 a B1, v chybách se nahlásí více řádků se stejným EČDD a současně stejným kódem PDP
- Načítání vystaveného opravného dokladu do DPH – dle nové legislativy již není nutné čekat na převzetí opravného dokladu protistranou a za den, kdy je potřeba zahrnout doklad do DPH, se považuje den zaslání. Datum doručení se mění na Datum zaslání a při uložení dokladu lze na dotaz vyplnit toto datum dle data vystavení faktury. Pokud se doklady odesílají e-mailem tlačítkem na horní liště, lze nastavit automatické vyplňování Data odeslání dle data Odesláno emailem.
- Evidence záloh – úprava rozsahu zapisované částky (stamiliony)
Pokladna
- Zaokrouhlování celkové částky příjmového pokladního dokladu – úprava algoritmu výpočtu zaokrouhlovacího rozdílu, pokud je v Nastavení – Nastavení základní konfigurace – Zaokrouhlování dokladů nastaveno zaokrouhlování pokladních dokladů v měně CZK. Zaokrouhlovací rozdíl se dopočítá automaticky, ale zobrazí se až po uložení dokladu (stejný princip pro běžné i zjednodušené pokladní doklady). Při následné editaci se zaokrouhlení kalkuluje znovu, aby nedocházelo k součtu s původně vypočítaným zaokrouhlením. Zaokrouhlení se zahrne do základu 0%
- Pokladní doklad - automatické předplňování položky Uskutečnění plnění dle Data zaplacení
Banka
- Příkaz k úhradě – kontrola nepovolených znaků ve variabilním symbolu, program nahlásí před tiskem nebo vytvořením elektronického příkazu (např. písmena, mezery, jiné nepovolené znaky)
- Příkaz k úhradě do zahraničí – nový formát pro SEPA platby v EUR u FIO banky
Pohledávky/Fakturace
- Opravný daňový doklad – nové předplňování položky Datum zaslání (viz popis v části DPH)
- Opravný doklad pro nedobytné pohledávky podle § 46 – lze vystavit s typem I2
- Import ISDOC faktury – úprava importu faktury, která obsahuje zaokrouhlení, pokud v ISDOC není uvedeno v základu 0%
- Inventarizace pohledávek – nová možnost výběru faktur také podle data uskutečnění plnění
- Odeslání faktury e-mailem pomocí tlačítka na horní ovládací liště – úprava pro Odesílání pomocí Outlooku
Sklady a výkony
- Storno výdejky – nyní se datum dodání vyplňuje podle pracovního data
- Generování faktury z dodacího listu – políčko odesláno (e-mailem) z výdejky se nyní nepřenáší do vydané faktury
Kasa
- Modul pro online komunikaci s platebními terminály – pro jednodušší identifikaci plateb se nově plní „Referenční číslo“ číslem pokladního dokladu
EET
- Změna v datové větě o zaslané tržbě – neuvádí se položky s nulovou nebo prázdnou hodnotou (např. základ daně v 15%, pokud tržba obsahuje jen sazbu 21%)
Číselníky
- Číselník organizací – při načítání údajů z ARESu se u firmy se skupinovou registrací nově zobrazí v položce DIČ text „Skupinové DIČ“. Není možné doplnit skutečné skupinové DIČ, protože tato služba není na ARESu dostupná.
- Číselník zemí – nová položka ISO kód země, slouží pro rychlejší načítání údajů z ARESu
Účetnictví
- Příspěvkové organizace – úprava XML souboru „Protokol o schválení účetní závěrky“ (obsah části Neschválení závěrky)
Systém
- Nastavení parametrů SMTP serveru – nastavení SMTP serveru je nyní možné i pro každého uživatele samostatně. Společná konfigurace je i nadále možná pomocí nastavení pro celou aplikaci.
« zpět na přehled novinek